Header Ads




Μελιτζάνες σε πολλές παραλλαγές και διατροφική αξία...


Δεν μπορώ να πω ότι είναι από τα πολύ αγαπημένα μου λαχανικά, αλλά στα Γεμιστά τις τρώω! Μπορούν όμως να γίνουν με πολλές παραλλαγές και να είναι νόστιμες!! 
Για να δούμε λοιπόν...


  • Οκ... Κλασσικά Γεμιστά με ρύζι και μυρωδικά!
  • Τηγανιτές σε φέτες!
  • Μελιτζανοκεφτές!
  • Μελιτζανόπιτα!
  • Γιαχνί!
  • Μελιτζανοσαλάτα!
  • Ιμάμ!
  • Παπουτσάκια!
  • Μελιτζάνες ομελέτα!
  • Κοκκινιστές με φέτα και λουκάνικο!
  • Στην Πίτσα!
  • Μαζί με Μακαρόνια!
Η μελιτζάνα είναι παρεξηγημένο λαχανικό. Και να γιατί:

1. Αντιοξειδωτική δράση – καρδιοπροστατευτικός ρόλος.

Η αντιοξειδωτική δράση της επικεντρώνεται σε μία ανθοκυανίνη, την nasunin. Πειράματα σε ζώα έδειξαν ότι η ουσία αυτή προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από την οξειδωτική δράση των ελευθέρων ριζών. Είναι γνωστό ότι οι ελεύθερες ρίζες υπάρχουν και δημιουργούνται από διάφορες αιτίες (άγχος, τροφή, υπεριώδης ακτινοβολία, μόλυνση ατμόσφαιρας κα) στο σώμα μας.

Στα πλαίσια λοιπόν αυτά και η μελιτζάνα ανήκει στην κατηγορία εκείνη των τροφών που πρέπει να καταναλώνονται σε αφθονία καθώς προάγει τον αμυντικό μηχανισμό του σώματός μας κατά της επικίνδυνης δράσης των ελευθέρων ριζών.

2. Καλή λειτουργία του εγκεφάλου μας.
Η μελιτζάνα είναι ένα τρόφιμο που προάγει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου μας. Εμποδίζει την υπεροξείδωση των λιπών (από τις ελεύθερες ρίζες) των εγκεφαλικών κυττάρων, προασπίζοντας την ακεραιότητα και τη λειτουργική δομή τους.
Παράλληλα αποτελεί καλή πηγή Mg, ενός ιχνοστοιχείου που φαίνεται να προάγει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου (στο μαγνήσιο αποδίδονται εν μέρει και οι αυξημένες ανάγκες ατόμων με στρες πχ μαθητών σε περίοδο εξετάσεων για σοκολάτα).
Έτσι μία μερίδα μελιτζανοσαλάτα περιέχει 25 περίπου mg μαγνησίου, δηλαδή το 10% των ημερήσιων αναγκών μας. Τέλος, η μελιτζάνα είναι καλή πηγή βιταμινών συμπλέγματος Β και κυρίως θειαμίνης, νιασίνης, φυλλικού και πυριδοξίνης, βιταμινών που η έλλειψή τους σχετίζεται με διαταραχές του κεντρικού νευρικού συστήματος και συνεπώς και του εγκεφάλου.
πηγή: http://www.iatronet.gr/
****Τώρα το πως θα πείσουμε τα παιδιά μας να την φάνε, είναι άλλη ιστορία, γιατί εμένα δεν την τρώνε -είναι μαλακό και μαύρο και δεν μας αρέσει- έτσι μου λένε κάθε φορά που θα την δουν στο πιάτο! Ή μπορούμε να δοκιμάσουμε όλες τις παραπάνω ιδέες μαγειρέματος και να δημιουργήσουμε στο πιάτο όπως κάνανε κάποιες άλλες μαμάδες και μπαμπάδες για να δελεάσουν τα παιδιά τους -μα για πολύ φαντασία λέμε-:








Δεν υπάρχουν σχόλια

Your comments make me smile :-)

Kalli Kent. Από το Blogger.