Header Ads




Παντζάρι ... καλό για την υγεία!


Τα παιδάκια μου ξετρελαίνονται για παντζάρια! Προτιμούμε βέβαια τα φρέσκα και τα βράζουμε. Είναι ικανά να φάνε αρκετή ποσότητα και ειδικά τώρα το Καλοκαιράκι είναι δροσερά.

Έκανα μία αναζήτηση λοιπόν στο διαδίκτυο για τις υπέροχες αυτές ρίζες.

Μέσω του Vita:

Παντζάρια 

Είναι από τα πιο γλυκά λαχανικά και η περιεκτικότητά τους σε σάκχαρα ξεπερνά αυτή των καρότων και του καλαμποκιού. Γνωστά από την αρχαιότητα για το χρώμα τους και την ιδιότητά τους να «βάφουν». Από το φυτό τρώγεται και η ρίζα και τα φύλλα του.

Πώς σας ωφελούν: Τα παντζάρια είναι πλούσια σε βιταΐνη, συστατικό που καθαρίζει το αίμα και μειώνει το επίπεδο της ομοκυστεΐνης (είδος αμινοξέος που σε υψηλά επίπεδα βλάπτει το αγγειακό σύστημα). Τα παντζάρια είναι πλούσια σε βιταμίνη C και περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά. Είναι επίσης πλούσια σε φυλλικό οξύ και αδιάλυτες φυτικές ίνες (είναι πιο δύσπεπτες από τις διαλυτές).

Πώς να τα καταναλώσετε: Τρώγονται συνήθως βραστά με ελαιόλαδο, ξίδι ή λεμόνι, αλλά γίνονται και υπέροχο τουρσί. Στην Ελλάδα, καθώς και σε άλλες μεσογειακές περιοχές, συνδυάζονται με σκόρδο, ολοκληρώνοντας έτσι την προστατευτική τους σύσταση για την καρδιά.

Θρεπτική αξία ανά 1 φλιτζάνι


• Θερμίδες 31


• Πρωτεΐνες 1,5 γρ.


• Υδατάνθρακες 8,5 γρ.


• Φυτικές ίνες 1,5 γρ.


• Σάκχαρα 7,9 γρ.


Τα παντζάρια μπορείτε να τα καταναλώσετε σε διάφορες παραλλαγές.
Βραστά, στη σαλάτα, σε χυμό, σε πουρέ, σε γλυκά όπως κέικ, με γιαούρτι, σαν τσιπς, κλπ.

Σίγουρα στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές συνταγές για όλα τα γούστα. Πάντα να διαλέγεται όσο το δυνατόν φρέσκα προϊόντα κι όχι κονσέρβας, τυποποιημένα.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Your comments make me smile :-)

Kalli Kent. Από το Blogger.